25.10-26.10.2025
pēc 8 d.

Jaunumi

Krišjānis Caune / Edgars Svencis. Foto: ©MAHLE 8. Eco Rally

 

Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) paspārnē jau 2006. gadā tika izveidotas sacensības, kurās ekipāžas startēja ar automašīnām, kas savai darbībai izmantoja alternatīvus enerģijas avotus. Laika gaitā mainoties sportiskajām prioritātēm un tehniskajiem risinājumiem, pielāgojušās arī šīs sacensības, kas kopš 2022. gada zināmas kā riepu ražotāja Bridgestone atbalstīts FIA pasaules ekorallija kauss – regularitātes rallija sacensības, kuru dalībnieki drīkst izmantot nepielāgotus elektroauto, ar kādiem ikdienā drīkst piedalīties ceļu satiksmē.

2025. gadā FIA Eco Rally Cup sacensībās debitēja pirmā latviešu autosportistu ekipāža – Krišjānis Caune / Edgars Svencis, startējot trijos sezonas posmos Slovēnijā, Apvienotajā Karalistē (Skotijā) un Spānijā. Neskatoties uz debijas sezonu, ekipāža spēja demonstrēt konkurētspējīgu sniegumu, izcīnot vairākus Top 3 rezultātus gan Skotijā, gan Spānijā – un tieši Spānijas sacīkstēs arī gūstot pirmo uzvaru speciālajā posmā.

FIA Eco Rally Cup 2025. gada sezonas kalendārā ietverti posmi arī Čehijā, Portugālē, Beļģijā, Islandē, Šveicē, Ķīnā, Monako un Itālijā, apliecinot šīs kausa izcīņas starptautisko mērogu un augsto konkurences līmeni.

FIA Eco Rally Cup. Foto: ©EcoRallye A Coruña

 

“Savu debiju pasaules kausā piedzīvojām Slovēnijā, pēc kura sekoja mūsu nākamais starts Skotijā. Tieši tur saņēmām piedāvājumu no Starptautiskās automobiļu federācijas, un sapratām, ka šādas sacensības varam sarīkot Latvijā. Mums ir viss, kas nepieciešams – sportiski izaicinoši ceļi, profesionāls sacensību personāls un plaša mīlestība pret autosportu. Kas sākotnēji šķita kā neliela avantūra, soli pa solim ir izaudzis jau līdz praktiskam notikumam – pasaules kausa kandidātposmam,” stāsta Latvijas komandas pilots un viens no sacensību iniciatoriem Krišjānis Caune.

Pasaules kausa kandidātposma ietvaros Latvijā plānots aizvadīt septiņus speciālos posmus aptuveni 82 kilometru kopgarumā, lai pilnvērtīgi izprastu un novērtētu FIA Eco Rally Cup sacensību rīkošanas nianses. Šobrīd paredzēts, ka dalībnieku skaits būs ierobežots — līdz 10 ekipāžām. Tas ļaus rūpīgi pārbaudīt visus organizatoriskos un sportiskos procesus, kā arī iegūt praktisku ieskatu detaļās, kas būs būtiskas, ja Latvijā nākotnē tiks rīkotas pilnvērtīgas pasaules kausa sacensības ar 50 līdz 60 ekipāžu dalību.

“Šobrīd esam veikuši pirmās praktiskās iestrādnes, un arī FIA starptautiskie novērotāji ir apstiprinājuši ierašanos Latvijā. Ja viss izdosies atbilstoši mūsu vīzijai, un mums izdosies iegūt atbilstošu novērtējumu – būsim spēruši lielu otro soli, lai 2026. gadā Latvijā sarīkotu vienu no FIA pasaules ekorallija kausa posmiem,” tā Latvijas komandas stūrmanis un viens no sacensību iniciatoriem Edgars Svencis.

Krišjānis Caune / Edgars Svencis. Foto: ©EcoRally Scotland

 

“Mums ir iepriekš plaši gūtā pieredze, gan sporta, gan arī regularitātes sacensību rīkošanā, kas vairākkārtīgi sarīkotas FIA Eiropas rallija čempionāta posma Rally Liepāja laikā. Toreiz gan sacensības norisinājās tikai pa koplietošanas satiksmei slēgtiem ceļiem, tamdēļ šī kandidātposma laikā – kas notiks vienlaicīgi ar rallijsprinta “Latvija” norisi – izmantosim gan ceļu posmus, kas paredzēti sporta režīma ekipāžām, gan ceļu posmus, kas būs atvērti vispārējai satiksmei. Jāsaka, ka mūsu zināšanu  bāze ir pietiekami bagāta, un arī mūsu grunts ceļi ir ar specifiku, kāda pasaules kausā ir reti sastopama, lai varētu pamatoti pretendēt uz pilnvērtīga pasaules kausa posma sarīkošanu tuvākajā nākotnē,” tā sacensību direktors Jānis Krastiņš.

 

Plašāka informācija par FIA pasaules ekorallija kausu pieejama: ŠEIT.

Tikmēr Latvijas kandidātposma papildu nolikums un cita informācija pieejama Latvijas Rallija čempionāta oficiālajā interneta vietnē: www.autorally.lv.

Latvijas kandidātposma dalībnieku pieteikšanās termiņš noteikts 2025. gada 23. oktobrī, plkst. 18.00.